Draga Moş Craciun…

b170f423abd1d3cdf07eb728c4aff53c

Dragă Moş Crăciun,

Nu ţin minte dacă am mai scris o scrisoare către tine vreodată. Poate când eram mică mică şi nu îmi aduc aminte. Poate am cerut o dată, demult o păpuşă Barbie care nu a mai venit şi poate m-am supărat pe ţine că nu împlineşti dorinţele mele. Şi poate am încetat să mai cred în tine. Poate am încetat să mai cred în poveşti cu zane şi dorinţe împlinite.

M-am gândit după mulţi ani să te “iert” Moşule şi să te las să reumpli inima mea cu magie şi încredere în vise, dorinţe şi oameni.

De data asta nu o să mai cer o Barbie, ca poate nu te pricepi la jucarii. De data asta o să îţi cer altfel de jucării, tot ce nu am îndrăznit să cer ani de-a rândul, convinsă că nu merit sau că nu pot.

În primul rând Moşule, îţi mulţumesc pentru toate darurile primite pe care nu am ştiut să le primesc şi m-am minţit că nu primesc nimic, m-am făcut că nu văd. Aşa că te rog anul acesta să îmi aduci nişte ochelari magici  prin care să văd bine ceea ce primesc de la viaţă şi cei din jurul meu şi să pot să mă bucur, să apreciez, dar mai ales – să primesc cu bratele deschise şi să îmbrăţişez.

După, te rog să îmi aduci o foarfeca magică să pot rupe toate corzile care le-am creat în jurul meu şi care mă ţin să mă exprim aşa cum sunt, să spun ceea ce îmi doresc celor din jur, să fiu simply me, cu bune şi rele şi să mă iubesc…nu un pic…să mă iubesc la nebunie exact aşa cum sunt.

Te rog Moşule să îmi dai o coarda fermecată să încep să mă joc şi să mă bucur de viaţă. Pentru că poate o parte din mine nu şi-a permis niciodată să se joace cu adevărat, fiind prea ocupată să fie serioasă, să aibă un viitor si sa aiba grija de familie. Aş vrea Moşule să mă prostesc şi să mă joc cu inocenta copilului pierdut din mine.

340ef29809f8d3f36cd302bddc6b79f3

Şi dacă tot îmi dai o coarda, te rog Moşule să îmi dai şi nişte parteneri de joacă, ca să nu mă joc singură. Fiindcă vreau să învăţ să mă joc cu ceilalţi şi să mă bucur de fiecare persoană pe care o întâlnesc. Să pot crea jocuri cu ceilalţi şi veselie. Şi când un joc se termină, să ne luăm la revedere ştiind că ne vom mai întâlni şi la alte jocuri viitoare. Sau când nu îmi place un joc, să zic, nu să tac cum fac uneori suferind în tăcere şi acceptând jocuri care nu îmi plac de frică să nu jignesc, rănesc, sau că voi rămâne singură. Pentru că Moşule, dacă îmi dai o coarda magică, ştiu că întodeauna va apărea un partener magic la celălalt capăt de coarda.

Te rog Moşule să îmi aduci şi nişte ciocolată  fermecată să mă mai îndulcească, să nu mai iau personal tot ceea ce fac, zic cei din jurul meu. Să iau ciocolata aceea fermecată de fiecare dată când mă mai amărăşte ceva sau cineva. De fiecare dată când mai ţipă cineva la mine, când mai îmi trânteşte un cuvânt mai dur, când face o glumă proastă, când încearcă să mă descurajeze sau se uita mai ironic la mine si alegerile mele, oricat de “zen” sau “ne-zen” ar fi ele.

Şi dacă tot aduci nişte ciocolată, te rog şi nişte miere ca să îmi induleasca cuvintele şi să pot exprimă ceea ce cu adevărat vreau să exprim. Să nu vorbesc din supărare şi să ştiu să îmi exprim dorinţele şi părerile fără a răni, deranja sau jigni.

Vreau şi un spanac ca la Popeye Marinarul, am văzut eu că devenea puternic. Şi eu Moşule, vreau să devin puternică să îmi pot împlini toate dorinţele şi visele (bine, pe alea care nu mi le implinesi tu direct ).

Te rog Moşule să îmi dai şi nişte acuarele să îmi pictez o viaţă cât mai colorată şi veselă. O viaţă pe care să o trăiesc cu drag, cu încântare, uimire şi împlinire. O viaţă în care să rad mult, să iubesc si mai mult, să mă iubesc, să mă bucur de experiente, expansiune, să încerc tot ce îmi doresc să încerc: gusturi, sunete, incercari, provocări, linişte, echilibru, încântare, extaz, emoţie, speranţa, visare. O să pictez cu acuarelele de la tine moşule o viaţă colorată, vie şi vibrantă. Şi când viaţa o să fie mai gri, o să pictez măcar o linie colorată, cât să nu uit că am o inima plină de culori, iubire şi speranţa.

63dc4f89380101541a1a116e775d66ca

Moşule, acum te rog să îmi dai o sămânţa fermecată. O sămânţa pe care să o plantez în acest Pământ minunat în care trăim şi pe care il folosim dupa bunul nostru plac. Un Pământ poluat, furat de resursele pe care le are, ale cărui paduri sunt tăiate pentru “evoluţia” noastră, a cărui ape sunt murdărite si inecate in deseuri. Un pământ organic pe care miliarde de oameni şi-l doresc un Pământ chimic. Vreau o sămânţa care să il hraneasca şi să îi aducă aminte că e un Pământ iubit, căruia îi suntem foarte recunoscători pentru casa care ne-o oferă, dar mai ales pentru imensa frumuseţe care ne-o dăruieşte zi de zi.  Ţi-aş cere Moşule să mai presari nişte praf din acela de stele ca oamenii să simtă viaţa pe care o simt eu în acest Pământ. În fiecare munte, rădăcina, rau, deal sau mare…în fiecare pulsează viaţă, la fel ca in noi.

pizap.com14175322274842

Te mai rog Moşule să presari nişte praf de stele peste noi oamenii, să fim mai puţin agresivi între noi, cu noi şi cu cei de lângă noi. Să fim mai puţin nervoşi, cinici, razbunatori şi necruţători. Să nu mai răspundem cu violentă la violentă. Să fim mai blânzi, să începem să avem rotunjimi în loc de colţuri. De la cele mai mărunte gesturi, de la ora 9 dimineaţă când ne enervează cineva în trafic, la birou cand ne varsam nervii in stanga si dreapta, la colegii incruntati şi până începem şi huiduim diverse naţionalităţi, grupuri şi persoane în numele dreptăţii  al parerilor personale. De la noi cei din tarile civilizate care credem ca suntem corecti si evoluati calcand in stanga si in dreapta peste cine ne enerveaza si pana la cei din Africa, Irak, Syria, Gaza, Mexic si multe alte locuri mai nefericite ca ale noastre.

i3hF4dt

Şi acum Moşule, te rog să te duci la toţi cei care am uitat de tine şi să le redai magia. Să le dai putere celor care au nevoie de putere în momente dificile, speranţa celor care nu îşi găsesc drumul, curaj celor care se simt slabi, aripi celor care au nevoie să zboare, iubire celor care se simt singuri şi veselie celor care sunt serioşi. Dar să le arăţi tuturor că toate aceste daruri erau în ei, doar că nu reuşeau să le găsească.

O să te rog Moşule însă să le aduci şi mâncare celor care au nevoie de ea, apă celor însetaţi şi căldură celor înfriguraţi. Noi suntem uneori prea ocupaţi să reuşim să ne gândim la toti. Nu o facem cu rautate Mosule, suntem si noi tristi, raniti si pierduti cateodata. Poate reuşeşti tu, Moşule sa ii ajuti pe cei flamanzi, insetati si infrigurati. Şi poate mai presari nişte praf de stele şi atunci când  visam la tot felul de minunatii materiale, o să ne oprim un pic şi vom mulţumi pentru tot ceea ce noi avem, şi alţii nu şi le vom trimite un gând bun şi pozitiv tuturor care ca şi noi au cerut, dar au fost un pic mai puţin norocoşi.

Capture 1

Şi te mai rog Moşule să iei toate gândurile mele bune (doar pe cele bune, pe cele mai ne-bune lasă-le unde sunt) şi trimite-le către toţi cei pe care îi iubesc dar nu le-am zis niciodată. Că nah…nu se face, eşti ciudat să îţi exprimi aşa liber sentimentele. Poate nici mamei nu ii zic. Si ar trebui. Poate le-am trimis articole care mă inspiră, le-am dăruit cărţi, desene, o prăjitură, o îmbrăţişare, o vorba bună, un zambet, un sfat (mai potrivit sau mai puţin nepotrivit). Aşa am ştiut eu să îmi exprim dragostea, dar dacă nu au simţit-o, te rog să le-o trimiti alături de cadourile tale. Te rog să le aduci aminte si să imi aduci aminte că Love is All we Need si că luna asta magică este magică pentru că ne aducem aminte de iubire…

027df17311fb638f708e165ed2977739

Cu drag,
Toţi cei care avem nevoie de tine!

Daca ţi-a placut, vezi si:

https://melangemix.wordpress.com/2014/05/21/am-plantat-un-vis-barbatul-meu-perfect/

Am plantat un vis. Barbatul meu perfect

https://melangemix.wordpress.com/2013/12/18/de-vorba-cu-mine-insami-legamant-la-30-de-ani/

Legamant la 30 de ani

https://melangemix.wordpress.com/2014/03/17/de-vorba-cu-mine-insami-suntem-toti-copaci-unii-stiu-altii-nu/

Suntem toti copaci

Leave a Reply

