Cine sunt EU?

wib1659

Am re-descoperit zilele astea site-ul celor de la whatibeproject. Site-ul este de fapt un proiect despre sinceritate si acceptare in zilele noastre in care societatea (adica tot NOI) ne “impune” sa fim intr-un anume fel, un anume tipar, ca sa fim iubiti, placuti, admirati si mai ales – sa nu fim singuri.

Site-ul lor este opusul facebookului as putea zice. Pe facebook, nu vad decat oameni fericiti, de succes, fara probleme, inconjurati de prieteni, oameni iubiti care nu sunt niciodata singuri. Facebookul este partea noastra frumoasa sau egotica, depinde de fiecare ce simte sa arate. Unii simt sa isi creeze o imagine anume, altii doar sa impartaseasca momente fericite. Si desi a impartasi nu este nimic rau, multi dintre noi am ajuns sa credeam ca toti ceilalti au vieti perfecte si au reusit, mai putin noi. Facebookul este doar un exemplu, pentru ca la scara larga asta este societatea in care traim. Este lumea pe care ne-am dorit-o. O viata aparenta de succes, in care nu suferim, in care nu avem probleme, nu suntem tristi. In care exista si vorbim doar despre partea roz. In care ne este rusine de momentele mai negre, sau gri. Iar pentru orice ramasita de regret sau tristete exista un panaceu imediat: TV, cinema, shoppingul, vacanta, cafeaua cu prietenele, sexul, vinul, clubul, ciocolataaaa.

Whatibeproject e o miscare sociala care incearca sa ne faca sa acceptam diferentele dintre noi si sa vedem ca exista mai mult decat acea masca pe care o judecam la prima vedere. Fiecare dintre noi poarta o poveste si mai mult..fiecare dintre noi e un suflet..nu doar o imagine. Am senzatia ca de multe ori uitam asta.

Fiecare poza are un titlu care sa prezinte un aspect, sentiment nedorit, fiind un statement in acelasi timp ca acea latura nu il reprezinta pe cel din poza. El e mai mult. Si asa e. Suntem mai mult decat anxietatile, poftele, invidiile, tristetile, momentele proaste, esecurile, dezamagirile, divorturile, neimplinirile, kilogramele in plus, insecuritatile, nevoia de control, ipocrizia, falsitatea, rautatea noastra. Suntem mai mult si decat calitatile noastre “bune” in aceeasi masura cat suntem mai mult si decat cele “rele”.

“Nu sunt anxietatea mea”, “Nu sunt insecuritatea mea”, “Nu sunt acneea mea”, “Nu sunt rasa mea”, “Nu sunt competitivitatea mea”, “Nu sunt mandria mea”, “Nu sunt arogranta mea”, “Nu sunt bulimia mea”, “Nu sunt drama mea”…hmmm..nu ma mai satur sa citesc si parca sa regasesc cate un pic din mine in multe din pozele de pe site.

wib449

wib1899

wib1395 wib1680

The “What I Be Project” is a social experiment turned into, what is now, a global movement about honesty and empowerment. In today’s society, we are often told to look or act a certain way. If we differ from these “standards,” we are often judged, ridiculed, bullied and sometimes even killed over them. I started this project in hopes to open up the lines of communication, and to help everyone accept diversity with an open mind & heart and empower those who feel they suffer for something they may see as a flaw.

Subjects are putting their insecurities out in the open, and exposing a side of themselves that nobody has seen before. By stating “I am not my_____,” they are claiming that they do in fact struggle with these issues, but it does not define who they are as a person. They are not denying their insecurity, they are owning it. It is not aimed for people to say “You’re not fat,” or “You don’t have love handles.” It is to spread awareness on what people go through due to society’s paved roads. These are serious issues that some of us can live with, but most battle on a day to day basis.

Visez la o zi in care ma voi putea deschide oamenilor din jurul meu fara a judeca, si visez ca si cei care ma judeca sa faca la fel cu mine. Sunt constienta ca eu intretin societatea asta, asa cum si tu si tu si tu..si noi toti.

Autorul site-ului ne incurajeaza sa ne uitam la fiecare imagine si sa ne punem in locul celui din poza. Dandu-ti voie sa simti ceea ce simt ei, e posibil sa realizezi ceva ce nu ai observat niciodata. Daca nu intelegi mesajul cuiva, mai ramai putin. Multe dintre pozele de pe site au si povesti in spatele lor. Pentru ca fiecare dintre noi este de fapt o poveste.

Daca te-ai saturat de pozele fericite de pe facebook, ia o pauza de sinceritate si respira usurat! Nu esti singur 🙂

Unele fete le poti recunoaste, altele nu. Uita-te la ele cu rabdare. S-ar putea sa te descoperi printre ele.

wib1789

wib1894

wib1770 wib1764 wib1741 wib1831 wib1844 wib1891 wib1798 wib1830 wib1710 wib1698 wib1689 wib1673 wib623 wib1088 wib108

*Toate pozele sunt de pe whatibeproject.com

Leave a Reply

