De vorba cu mine insami: Viata mea este despre MINE, nu despre CEILALTI!

viata mea este despre mine nu despre altii 5Zi de zi ne pendulam viata intre somn si trezire, intre job si timp liber, intre vacanta de vara si cea de iarna, intre prieteni si singuratate, intre familia cea noua si familia de unde am plecat. Pendulam intre stirile de la televizor, linkurile de pe net, cartile care ne asteapta seara langa pat, conversatii nesfarsite despre orice, muzica de la ipod, cursurile de fotografie de seara, cinele pregatite dupa retete de pe bloguri si cumparaturile in Carrefour.
Pendulam intre oamenii din metrou, intre biciclistii cu care plecam in trasee, intre partenerii de vacante, intre cei grabiti si cei inceti. Intre cei care rad si cei care plang. Pendulam intre planuri de viitor si amintiri din trecut.
Pendulam intre ce am vrea sa fim si ce nu suntem, intre dezamagiri si vise, intre noi etape ale vietii si ramas bun de la cele vechi, pe care nu le mai dorim in viata noastra.
Pendulam 24 de ore pe zi.
Ne construim caramida cu caramida universuri carora ne supunem. Suntem familia, iubitul, jobul, hobbiurile si gandurile de zi cu zi. Suntem cartile citite, muzica ascultata, premiile castigate si parerile de neclintit.  Suntem planurile de viitor pe care le pictam seara la cina cu partenerul. Suntem dezamagirile trecutului pe care ne facem ca nu le vedem si le ascundem in intuneric. Suntem bataliile pe care le purtam impotriva a orice. A orice de la cainii abandonati si spitalele ruginite, de la padurile distruse, lipsa drumurilor si a pensiilor pana la mancarea plina de  E -uri, de la comunism la capitalism, de la fobal la politica.
Ne strangem in fata unei urne mari cu biletele si tragem. Ce nu suport? Prostia…de cate ori nu am auzit asta. Ma enerveaza oamenii prosti de care ma voi feri si voi incerca sa ii evit. Macar a stat cineva sa analizeze ce inseamna prostia? Ce ne face pe unii mai destepti si pe unii mai prosti? Pentru tine pot parea o persoana desteapta si interesanta pe cand pentru vecinul de peste drum pot parea proasta si natanga. E atat de relativ. Si de ce ar conta atat de multe cate cunostinte poti aduna in mintea ta si cat de repede faci conexiunile de rigoare. Cati oameni refuzam din vietile noastre fiindca ni se par prosti? Sau macar daca am elimina cuvantul asta si am putea zice ca sunt oameni cu care nu simtim sa vorbim. Mai bine decat sa ii catalogam prosti. Fii sigur ca si pe tine sunt cativa care te catalogheaza la fel. Oricat de destept crezi ca esti. Si asa viata mea devine despre acei oameni prosti, despre cat de prosti sunt, despre vietile lor lipsite de sens, despre dispretul meu fata de ei, despre cum sa ii tratez si sa ii gonesc, despre cum sa ii fac sa vada ca sunt prosti si sa ii tratez asa cum sunt..prosti. Si despre cum eu sa nu fiu ca ei, sa nu fiu privit cum ii privesc eu pe ei. Haide..un pic de sinceritate!
viata mea este despre mine nu despre altii  111Mai trag un bilet. Pe el, sigla unui partid. Si incep sa urasc. Ii dispretuiesc pe cei albastri si ii venerez pe cei galbeni. Aplaud cand ii aud vorbind pe albastri si ii comentez cu orele pe cei rosii. Cum fura ei, cum distrug viitorul copiilor mei. Cum nu e drept ce se intampla.  Pierd ore lamentandu-ma de tara fara viitor, de cei care o conduc, de conditiile in care traiesc si visez sa ajung eu sus si sa schimb…sau doar ma plang in speranta ca se aude. Sunt la curent cu toate noutatile politice, cu zecile de schimbari si cred ca traind acolo, in acel mic univers pot schimba ceva. Ca daca incetez sa tac, sunt un las si un om fara valori. Si daca incetez sa urasc ce sunt? Oare un nimic? Un gol?
viata mea este despre mine nu despre altii 7
Mai trag, ca pot mai mult. Si dau de  cei care nu muncesc si care nu isi fac treaba bine. Cei care ma enerveaza zilnic la munca, cei cu care nu ma inteleg, cei pe care ii mai pomenesc la o tigara. Cei care nu sunt ca mine cel serios si constiincios si care vreau sa fac o treaba buna. Nu ca mine care nu urmaresc premii si laude ci doar sa fac totul bine. Dar vin ei, cei care fug dupa premii si laude si nu muncesc. Si la fiecare tigara de afara o sa mai trag un fum de ura si dispret. Pentru ei, cei neseriosi si care ma incurca.
/
Si din nou, cu succes. Dau de seful meu. Nesuferitul, care ii prefera intodeauna pe ceilalti, nu pe mine, care ma folosteste, sau care nu ma observa, care  nu stie , care nu face, nu zice, nu tace, nu canta, nu sare, nu danseaza in ploaie.
/
Mai incerc. Ce sa fie? Tiganii? Manelele? Copiii de bani gata? Fitosii? Ipocritii? Lenea? Sistemul? America? Mc Donalds? Francezii? Italienii? Capsunarii din Spania? Cei de la tara? Needucatii de la BAC? Cei care tin cu Steaua? Cei care tin cu Dinamo? PNL? PD? Ceausescu? Basescu? Cei care injura in trafic? Cei care iti taie calea in trafic? Taximetristii? Asistentele de la spital? Casierii? Bancile? Copiii prost crescuti? Fetele siliconate din cluburi? Cei cu bani? Cei fara?
Fa-ti o lista si pune tot ce te irita in lumea asta. Tot ce nu aprobi. Daca poti, pune cate un biletel pentru fiecare si vezi cat de mare e gramajoara ta.
viata mea este despre mine nu despre altii 8Si biletel dupa biletel imi construiesc ideologii de neclintit, de lupte impotriva morilor de vant. Pentru ca asa sunt eu, acel cineva. Fara, ce ramane? Fara, nu am principii, nu am scop, nu am inteligenta, nu am personalitate. Nu am subiecte inteligente la masa cu prietenii, nu am cum sa demonstrez ca gandurile si alegerile mele sunt interesante, corecte, juste si admirabile, nu am pareri, sunt o leguma. Pentru ca viata mea este despre ceilalti, nu despre mine. Dar nu o sa  accept asta pentru ca e ridicol. Cum adica viata mea nu este despre mine?  Dar pentru asta nu exista o definitie, e ceva ce se simte cand iti dai voie sa vezi adevarul. Se simte cand incepi sa iti dai seama ca cea mai importanta persoana esti chiar tu. Cand incetezi sa mai fugi si sa te imprastii.
/
Cand incetezi sa pendulezi si lumea incepe sa penduleze in jurul tau.
/
Cat din viata ta este despre tine, nu despre ceilalti? Cata atentie o dai celui de langa biroul tau, colegului care freaca menta toata ziua, colegului care munceste prea mult, colegului ciudat, cata atentie dai celor ce se uita urat pe strada, celor care se imbraca aiurea, celor care te imbrancesc in metrou, celor care vorbesc “prostii”, celor din trafic, celor care te enerveaza, te infurie, te irita. Cata atentie? Si cata atentie tie?
Vorbim desper inima dar nu ii dam timp sa o simtim cu adevarat.  Inima nu se hraneste cu prietenii, familia, iubitul, vacantele si orice altceva din afara ta. Ea se hraneste cu multa iubire. Iubirea ta fata de tine. Bucuria de a fi tu, placerea de a te cunoaste si a te descoperi. Ne place sa vorbim despre cat de important este sa te iubesti pe tine, dar adevarul este ca e mai comod sa nu incercam sa aflam cum e sa te iubesti cu adevarat.
/
E mai usor sa ne pierdem in ceilalti in loc sa ne intoarcem la noi.
/
42342342342.34m23
Acum ceva timp am auzit pe cineva zicand  “Viata mea este despre mine, nu despre ceilalti”. Eram convinsa ca la mine e contrariul dar mi s-a parut ca suna fantastic de eliberator ca viata mea sa fie a mea, despre mine si sa fiu personajul principal al propriului meu film. Sa aleg in viata in functie de mine si nu despre ce se asteapta, ce cred ca e bine sa fac pentru viitorul meu sau al celor dragi, ce e destept si chibzuit sa faci, ce ar face prietenii mei mai inteligenti ca mine, ce m-a invatat mama, ce ma face interesanta in ochii celorlalti, ce ma face respectata, ce ma face iubita de ceilalti.
/
Sa nu ma intereseze povestea lui X, ci doar povestea mea. Sa nu ma intereseze cum sunt privita, cum par din afara, daca sunt cautata sau nu de ceilalti. Daca par ca spun prostii sau lucruri inteligente. Daca fac bine sau nu. Daca sunt caraghioasa sau plictisitoare. Daca ma comport bine. Daca ceilalti fac mai bine sau nu ca mine. Daca EI gandesc ca mine, daca sunt de acord cu mine. Interesant e ca si cu cei mai apropiati prieteni, de cate ori nu ne deranjeaza (un pic sau mai mult) daca gandesc altfel decat noi sau de cate ori nu consideram gresit daca fac lucrurile altfel decat le-am face noi sau cinsideram noi ca este bine. De cate ori putem accepta fara sa judecam si sa respingem parerile diferite. Algerile diferite. Felul de a fi diferit al celorlalti. Si nu vorbesc aici de egoism. Daca aleg ca viata mea sa fie despre mine nu inseamna ca trebuie sa ma separ de ceilalti, sa rup contactul cu lumea exterioara, sa traiesc doar eu cu mine. Sa nu ma intereseze ce se intampla in jur. E vorba despre acelasi film, in care se schimba actorii. Inseamna ca eu pot sa fiu rosie si tu albastra. Nu inseamna ca ma fac rosie daca ceilalti sunt albastri. Din nou, asta e raportat la cei din jur. Nu inseamna ca daca nu am avut o mama buna si dulce, eu voi fi asa. Deci opusul mamei mele e raportat tot la ea. Sau daca nu imi plac oamenii ipocriti eu incerc sa fiu cinstita si corecta. Sau sa incerc sa fiu diferit de ceilalti doar in ideea de a fi diferit. Inseamna sa iti asculti vocea interiora (da..greu) si sa alegi sa simti. Sa alegi doar din interior. Sa traiesti neblocat la fiecare pas intrebadu-te daca faci bine si daca ceilalti fac la fel.
viata mea este despre mine nu despre altii 6Nemaiprivind in jur, ramane un singur lucru de privit: pe TINE. Si atunci incepi sa te vezi cu adevarat. Dar nu zic bine vezi, de fapt incepi sa simti si sa te simti. Dar e ceva ce trebuie sa incerci, nu se descrie in cuvinte. Si imi pare rau sa vorbesc despre sentimente si senzatii pe care nu stiu sa le explic in cuvinte, dar vroiam de mult timp sa scriu despre o simpla fraza care la un moment dat mi-a sunat ca un clopotel. Nu e o fraza deosebita, nici ceva ce nu stiam, dar probabil ca a vrut sa imi zica ceva daca mi-a ramas intiparita in suflet.
Postul de azi  nu e despre nimic altceva decat acea fraza pe care am auzit-o intr-o seara: “Viata mea este despre mine, nu despre ceilalti”. Ar putea fi scris mult pe tema ei, dar eu am vrut sa shareuiesc un pic din ce simt eu in ea. Sunt sigura ca fiecare o poate traduce in felul lui personal. Aici e ce simt eu. O parte pot descrie, pentru o parte nu am cuvinte, parte inca descopar.
viata mea este despre mine nu despre altii 1Nu stiu cati se simt prinsi in propria viata si propriul corp. Nu trebuie sa simti ca te chinui, ca te doare, ca faci ceea ce nu iti place. Nu trebuie sa te simti deprimat si neinteles. Nu trebuie sa te simti nefericit. Nu vorbesc despre asta aici. Vorbesc despre un sunet surd, aproape amortit pe care chiar si noi, cei cu vietile fericite il avem. Pentru majoritatea dintre noi e un adevar mic, dar exista. Un usor disconfort pe care incercam sa il acoperim cu vacante, cu hobbiuri, cu experiente peste experiente, care de care mai colorate si mai frumoase. Il acoperim cu ce putem, cu placerea unei cariere si a face ceva ce ne place, cu mica plimbare de seara, cu nunta de anul viitor si copiii de peste inca 2 ani.
/
Solutia nu e schimbatul job-ului sau a iubitului sau a prietenilor. Nimic din afara nu trebuie schimbat pentru ca nevoia de libertate nu este raportata la ceilalti. Eu cred ca drumul la libertate se da din interior. Ca la un robinet. EU decid sa fiu libera si sa ma simt libera in propria mea viata, oricum ar fi ea. Sa ma bucur de viata, oricum ar fie ea. Eu decid sa imi dau voie sa zbor, sa simt mai mult, sa iubesc mai mult. Sa ma bucur mai mult. Sa descopar mai mult. Un univers intreg de emotii zace in mine si il tin ascuns. Pentru ca eu caut universuri in alte parti. Pentru ca incerc sa construiesc emotii, cand eu deja le am. Pentru ca strang prea multe biletele cand ma plictisesc. Pentru ca nu stiu o alta cale. Pentru ca nu am incredere. Pentru ca mi-e frica.
/
Dar intr-o zi o sa rup un bilet, ziua urmatoare voi arunca altul si usor usor dau drumul la robinetul din interior. Si aleg in fiecare zi ca VIATA MEA ESTE DEPRE MINE, NU DESPRE CEILALTI!
viata mea este despre mine nu despre altii 2
Poate iti place si:Legamant la 30 de ani
Adevarul gol golut

Adevarul gol golut

 Cand traim in doi
Leave a Reply

